Doprava, komunikace




Rozbalit vše Sbalit vše
  • Dobrý den, zajímalo by mě, kdo navrhuje přesné rozmístění značek upozorňujících na blokové čištění? Zda úředník nebo firma? Rád bych věděl, kde přesně byly rozmístěny značky dne 10.4.2018 v ulicích Odbojářská a Vejrostova.

    neděle, 15 duben 2018   Pavel
    Dobrý den,
    projekt dopravního značení na bloková čistění prováděná městskou částí je vypracován odbornou firmou a schválen Policií ČR. Na přechodné dopravní značení je v souladu se zákonem vydané tzv. stanovení, které dle Statutu města Brna vydává Odbor dopravy Magistrátu města Brna. Schválená projektová dokumentace je k nahlédnutí na radnici – dveře č. 312.
    Dne 10.4.2018 zajišťoval čistění ulice Odbojářské a Vejrostové vlastník komunikace společnost Brněnské komunikace, a.s. Jednalo se o tzv. čistění základního komunikačního systému po zimním období. Tato společnost zajišťovala rozmístění dopravních značek.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  4
  • Dobrý den. Děkuji Vám za odpověď na můj předchozí dotaz. Jen bych chtěl trošku více vysvětlit tvrzeni technických sítí, že nasvětlení přechodu není možné realizovat, neboť nesmí být v provozu zároveň světelné signalizační zařízení. Toto tvrzení asi neplatí v případě křižovatky Staré Dálnice a Žebětínské. Zde jsou jak lampy tak světelné signalizační zařízení. Nebo se na lampy nepohlíží jako na nasvícení ale jako na osvětlení a je to jen slovíčkaření? Děkuji a přeji hezký den.

    středa, 11 duben 2018   John
    Odpověď v řešení. 
    Zobrazení :  80
  • Dobrý den, bylo podle Vás zřízení semaforů na křižovatce Stará dálnice - Žebetínská štastné řešení? Tisíce řidičů, kteří tam každý den projedou na to mají asi jasný názor. Navíc zřejmě došlo k "přenastavení" semaforů. Dříve čidla reflektovala, jakým směrem stojí největší fronta. V současnoti tomu tak není.

    středa, 11 duben 2018   Ivo
    Odpověď v řešení. 
    Zobrazení :  105
  • Dobrý den, chtěl bych se zeptat na 6 věcí. 1) Jak to bude se zpevněním pěšiny a dosazením betonových dlaždic mezi zastávkami Adamcova a Štouračova? Uváděli jste, že tato akce je zahrnuta v "Seznamu oprav a investic pro rok 2017" ale zatím se nestalo nic. 2) Plánujete rozšířit cestu mezi parkovištěm u domu Černého 43 a (skoro) zastávkou Filipova? Celkem často se stává, že v tomto úseku musí trolejbusy zpomalovat kvůli protějšímu trolejbusu nebo větší dodávce a buď musí vedle sebe projet pomalu, nebo jeden z vozů musí zastavit a počkat, až ten druhý projede. 3) Cesta mezi zastávkou Filipova a zastávkou Laštůvkova je na tom místy bídně, plánuje se na některých částech obměna povrchu komunikace? 4) Mezi zastávkou Filipova a Černého, konkrétně asi u Černého 12, se nachází pár kanálů, z kterých je asi 1 propadlý natolik, že se mu musí auta a trolejbusy vyhýbat, aby se při projetí neozvala rána. Je to zrovna u místa, kde končí rozšířená část silnice a začíná ta užší část. Bylo by to možné opravit? 5) Podobný dotaz jako u 3, ale mezi křižovatkou Vejrostova X Kamechy a Vejrostova X Štouračova X Kubíčkova. Cesta je na některých úsecích bídná, plánuje se na některých úsecích obměna povrchu komunikace (nikoliv záplaty)? 6) Plánuje se udělat kompletně nový povrch Staré dálnice? Stav je mnohdy horší jak na D1 a doufal jsem, že udělají nový povrch na celém úseku, nikoliv jen v okolí křižovatky Stará dálnice X Žebětínská X Kohoutovická. Děkuji za případnou odpověď.

    sobota, 07 duben 2018   Tomáš N.
    Dobrý den,
    1) Zpevnění trasy mezi zastávkou Adamcova a Štouračova bylo v plánu oprav a investic pro r. 2017. Z důvodu zamítavého stanoviska s jeho realizací uděleného správcem veřejného osvětlení, společností Technické sítě Brno a.s. jsme záměr ze seznamu vyčlenili jako nerealizovatelný.
    2) Komunikace Černého, po které vede trasa trolejbusu č. 30 je ve správě společnosti Brněnské komunikace, a.s. Provoz MHD je ve správě Dopravního podniku města Brna, a.s. Městská část neeviduje v současnosti žádný požadavek ze strany DPMB a.s. na rozšíření komunikace, iniciativa z naší strany proto nebude vycházet.
    3),4), 5) Komunikace Černého, Vejrostova jsou ve správě společnosti Brněnské komunikace a.s., jedná se o místní komunikace III. a II. třídy základního komunikačního systému města Brna. Správce komunikace má povinnost danou zákonem o pozemních komunikacích provádět pravidelné prohlídky komunikací a odpovídá za jejich sjízdnost z hlediska stavebního i dopravně technického stavu. Je tedy plně v kompetenci této společnosti plánovat veškeré opravy a rekonstrukce.
    6) Stará dálnice je silnicí III. třídy, je v majetku Jihomoravského kraje a ve správě Správy a Údržby Silnic Jihomoravského kraje, platí zde stejné zákonné povinnosti add bod 3), 4), 5).

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  71
  • "Zastávku Ruda čekají úpravy" Dobrý den, již dříve na webu a nyní i v bystrckých novinách jsem si přečetla, jaké jsou plány na zvýšení bezpečnosti přechodu pro chodce u zastávky Ruda. To vážně není jiné řešení? Záliv, posun přechodu, či poučení chodců, že před autobus na nepřehlednou vozovku se prostě nevstupuje? Jezdí zde 3 linky, ve špiče cca 3 spoje během deseti minut. To budou auta vytvářet dlouhé kolony zcela zbytečně? Informovala jsem se již na BKOM, o tomto plánu zatím prý nic neví a z jejich pohledu jediná v úvahu připadající úprava - zastávka v zálivu. Děkuji

    středa, 04 duben 2018   Veronika
    Vážená paní,

    o úpravu prostoru přechodu pro chodce u zast. Ruda požádala MČ Brno-Bystrc odbor dopravy MMB z důvodu dopravní nehody, která se zde stala. Odbor dopravy MMB zadal vypracování příslušného projektu Útvaru dopravního inženýrství Brněnských komunikací, a.s.

    Vybudování zastávkového zálivu a stavebně provedený dělící ostrůvek by jistě bylo ideální řešení. Celá iniciativa by však mohla skončit jako zastávka Páteřní, kde nové zastávkové již byly povoleny stavebním úřadem, našly se i peníze na jejich realizaci, ale z důvodu komplikací s inženýrskými sítěmi se s pracemi doposud nezačalo (předpokládaný termín realizace byl jaro 2017). Řešení navržené Brněnskými komunikacemi tak představuje především rychlé a účinné řešení. K vybudování zálivů pak může dojít při celkové rekonstrukci vozovky a chodníku.

    Na otázku, jestli určité zpomalení provozu na úkor bezpečnosti chodců je zbytečné či ne může každý odpovědět různě podle osobní preference. Dotčené orgány státní správy však v této věci mají jasno a přednost má ochrana chodců jako zranitelnějších účastníků provozu. Poučovat chodce není našim posláním, ale dopravních přestupků se v tomto místě běžně dopouštějí jak chodci (přecházení mimo přechod) tak i řidiči (nedání přednosti chodcům na přechodu).

    S pozdravem


    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  59
  • Dobrý den. Chtěl bych se zeptat z jakého důvodu bylo již před několika lety odstraněno a do dnešního dne nenahrazeno zábradlí na Staré dálnici v úseku chodníku od zastávky MHD Štouračova (směr ZOO) k semaforu. Nešlo by na tato místa zábradlí vrátit, nebo zde alespoň umístit mobilní betonová svodidla, která jsou nainstalována mezi cyklostezkou a silnicí v ulici Kníničské? A ještě bych chtěl vědět zda by bylo možné instalovat osvětlení tohoto přechodu (nasvícení křižovatky Stará dálnice x Žebětínská nebyl problém). Chodí zde spousta dětí do MŠ i ZŠ Laštůvkova i dospělých, kteří využívají MHD, autobus ze zastávky Štouračova a trolejbus z Černého. Jak víte tak řidiči si zde nelámou hlavu s rychlostí ani s jízdou na červenou - instalováni padesátky a občasný dohled PČR je neúčinný, navíc ve večerních hodinách a v noci je zde tma jako v "pytli". Díky za odpověď.

    úterý, 03 duben 2018   John
    Vážený pane,
    proč bylo toto zábradlí odstraněno nevíme, bylo ve správě Brněnských komunikací, a.s. V rámci akce ,,Dáme na vás" pořádané magistrátem byla navržena obnova tohoto zábradlí. Projekt sice nedostal dostatek hlasů, u nás však nezapadl a bystrcká Komise dopravní a bezpečnostní jeho obnovu podpořila. O jeho obnovu proto požádáme Brněnské komunikace respektive Odbor dopravy MMB.

    Nasvětlení přechodu jsme již prověřovali u Technických sítí Brno (v rámci více přechodů) a bylo nám sděleno, že nasvětlení tohoto přechodu nelze realizovat, neboť nesmí být v provozu zároveň světelné signalizační zařízení.

    S pozdravem


    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  89
  • Dobrý den, rad bych se zeptal, zda se planuji rekonstrukce chodniku ve starem Bystrci? Za minuleho vedeni byla zrekonstruovano mnoho silnic a chodniku a od te doby nic. Napriklad ulice Pristavni by si to opravdu zaslouzila. Děkuji za odpoved Jiri

    úterý, 20 březen 2018   Jiri
    Dobrý den,

    Naprostá většina komunikací a chodníků v MČ Brno-Bystrc je ve správě společnosti Brněnské komunikace, a.s. Městská část dává zástupci této společnosti podněty k dílčím opravám či rekonstrukcím komunikačních ploch. V minulých letech byl např. opraven chodník kolem ul. Odbojářské, chodník v ul. U Sokolovny, Jakuba Obrovského, U Zoologické zahrady, Černého, Obvodová, Wollmanova (část), Pod Horkou. Městská část má ve správě méně významné chodníky, např. v parcích, některé přístupy k domům, většinu schodišť a od r. 2016 je správcem 35 km účelových komunikací. V tomto volebním období byly městskou částí opraveny např. některé úseky chodníků v Centrálním parku, část chodníku při ul. Vejrostova, serpentinový chodník při ul. Opálkova a Teyschlova, Wollmanova (část). chodník kolem hřbitovní zdi při ul. Vondrákova, několik schodišť, přístupových ramp, bezbariérových přístupů, zpevněných tzv. šlapákových tras v terénu.
    Společnost Brněnské komunikace a.s. neplánuje v naší městské části v letošním roce žádnou rozsáhlejší rekonstrukci chodníku, pouze lokální opravy např. chodníku při ul. Vejrostova a některých přístupových ramp.
    Městská část v rámci zastupitelstvem schváleným seznamem oprav a investic na r. 2018 bude realizovat např. opravu chodníku u domu Valouškova 10, Kachlíkova 6, 8, Ondrouškova za lichými čísly u trafostanice, Kuršova mezi č. 8 a 10. Seznam drobných operativních oprav právě připravujeme, jedná se pouze o jednotlivé lokální opravy výtluků, nerovností, šlapákových tras či schodišť.
    Chodník při ul. Přístavní je ve správě společnosti Brněnské komunikace, a.s., je v dobrém stavebně technickém stavu a jeho oprava se v nejbližší době nepřipravuje. Účelové komunikace vedoucí po obou stranách ul. Přístavní u rodinných domů jsou převážně v majetku soukromých vlastníků. Pravidla finančního hospodaření Statutárního města Brna neumožňují Městské části vynakládat veřejné finanční prostředky do oprav soukromého majetku.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  44
  • Dobrý den, vznáším dotaz k plánovanému termínu úklidu inertního posypu chodníků v Bystrci II. S pozdravem,

    pondělí, 12 březen 2018   Ladislav Pivečka
    Dobrý den,

    vzhledem ke klimatickým podmínkám, které jsou předpovídány na nadcházející dny je kompletní úklid inertního posypu chodníků v Bystrci II. a I. je plánován na konec měsíce března.

    S pozdravem

    Ing. Nicole Provazníková, referent životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  91
  • Dobry den, v jake situaci se aktualne nachazi prodlouzeni tramvaje na Kamechy a kdy dojde k realizaci? Děkuji

    úterý, 20 únor 2018   Jiri
    Vážený pane,
    v roce 2016 provedla fa. Geotest geologický průzkum a narazila na skalní masiv. V roce 2017 odbor investiční MMB vyhodnocoval technické možnosti. V 1. čtvrtletí 2018 by měl odbor investiční MMB zadat studii proveditelnosti, která má zodpovědět otázku, jakým způsobem bude tunel realizován (povrchově nebo ražbou). Až po této studii bude možno zadat vypracování dalších stupňů dokumentace.

    Termín samotné realizace nedokážeme odhadnout, kromě nezbytného územního rozhodnutí a stavebního povolení půjde v první řadě o finance, protože skalní podloží celou stavbu výrazně prodraží.

    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  187
  • Dobrý den mám dotaz ohledně parkování aut v křižovatkách často chodím po chodníku ulice Kamechy od konečné tramvají k sídlišti Kamechy a auta stojí i v místech přechodu z chodníku na chodník.Jezdím s kočárkem tak nelze bezpečně přejet komunikaci.Jezdí tam sice městská ala ta jen projede a nic se neděje,v horní části je navíc ulice značka zákaz průjezdu vazidel ale hlavně v ranních hodinách tam projíždí auta jak nic.

    úterý, 20 únor 2018   Pavel
    Vážený pane,
    trasa od konečné Ečerova po Kamechy je stavebně tak upravena, že je bezbariérová. Od smyčky vede bezbariérový přechod pro chodce k parkovišti (pod ul. Rerychova), přes parkoviště vede průchod vyznačený žlutou čárou, z parkoviště bezbariérově na chodník pod Rerychovou, dále chodníkem podél ul. Kamechy (na straně ul. Rerychova), pak bezbariérově přes ul. Rerychova a Kamechy na chodník směrem k ul. Teyschlova, případně šlapákem okolo garáží.

    Sám touto trasou denně jezdím s kočárkem a Vámi popisované problémy jsem zde nezaznamenal. V bezbariérovém místě pro přecházení chodec nemá přednost, ale při současném provozu to většinou znamená nechat přejet jedno vozidlo.

    Na základě osobní zkušenosti považuji tuto trasu za bezproblémovou. Nelze samozřejmě vyloučit, že nějaký řidič zaparkuje v rozporu s dopravními předpisy, tedy na žluté čáře. V takovém případě doporučuji obrátit se na městskou policii.

    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  88
  • Dobrý den. Jaký je denní průměr vozidel projíždějících ulicemi Kníničskou, Obvodovou a Odbojářskou v pracovní dny?

    pondělí, 12 únor 2018   Machalíček Karel
    Vážený pane,

    vlastní měření průjezdu vozidel ÚMČ Brno-Bystrc neprovádí. K dispozici máme pouze data z našeho radaru, který je umístěn nad kruhovou křižovatkou na ul. Vejrostova, a to ve směru do města.
    Např. v týdnu 4.-10.12.2017 byly počty vozidel v tomto jednom směru následující:
    4.12. – 4156,
    5.12. – 4130,
    6.12. – 4246,
    7.12. – 4496,
    8.12. – 4323,
    9.12. – 3712,
    10.12. – 3003.

    Požadované údaje z ostatních komunikací by mohly mít Brněnské komunikace, a.s., nebo odbor dopravy MMB.

    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, obor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  106
  • Dobrý den chtěla bych se zeptat jestli by nešla vybudovat autobusová zastávka na zastávce Kubíčkova autobus č.54. Nastupuje se tam z křižovatky z výjezdu parkoviště. Nastupování s kočárkem je tam docela problém . V opačném směru je alespoň pár panelů na trávníku. Psala jsem i dotaz na mhd ale bohužel ještě jsem nedostala odpověď. Děkuji za odpověď Alex.

    úterý, 23 leden 2018   Alex
    Vážená paní,

    situace na této zastávce je opravdu neutěšená. Celková přestavba obou zastávek do zálivů byla v plánu již na jaře roku 2017. Realizace se měla zpozdit kvůli jednání se správcem el. vedení, který se nahází v místě plánované stavby. Bližší informace nemáme.


    S pozdravem

    Jaroslav Mráz, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  93
  • Dobrý den, odpovědi na často kladené otázky ohledně zimní údržby chodníků a silnic jsou stále stejné. Stálé se opakující formulace s rychlým ochlazením, nezodpovědnými řidiči a dále že nelze srovnávat Bystrc a ostatní městské části…. Krásné využití funkce textových editorů s názvem Ctrl + c a Ctrl + v. Ano je možné že dojde k rychlému ochlazení mezi 6 a 7 hodinou ranní tak jako ve čtvrtek 18.01.2018, ale že by toto ochlazení přicházelo pravidelně každý rok ve stejný čas mezi 6-7 hodinou a to i x-krát za zimu? To snad ne! Velmi dobře to vystihl pan Jaromír Nohavica a jeho Ladovská zima, kde zpívá a to cituji "Kolony aut krok-sun-krok bo silničáři tak jak každý rok sú překvapení velice že sníh zasypal jim silnice" Pokud jsou neustálé stížnosti na údržbu, co zkusit vyměnit provozovatele těchto prací? V některých městských částí jezdí odhrnovací vozík né s pluhem, který jen sníh hrne před sebou a vytváří tak souvislou vrstvu kluzkého povrchu, ale používají rotační kartáče, které očistí chodník na podklad a ten lze následně posypat solí/pískem. Tento proces je mnohem účinnější než shrabování. Ohledně silnice za smyčkou. Pochybuji že když "zodpovědný" řidič s kvalitními zimními pneumatikami zastaví v půli kopce za smyčkou na uježděném, zmrzlém a neposypaném povrchu, ta že se bez problému rozjede a kopec vyjede. Kopec je velmi prudký a po zastavení je takřka nemožné se tomto povrchu znovu rozjet. Za tu dobu co se provádí úklid sněhu mohla být vytipovaná místa kde bývá situace nejkritičtější a těmito úseky začít. Zajímalo by mě jak dlouho firmy pro ÚMČ Bystrc pracují? Za zmínku stojí i katastrofální údržba zeleně v sezónním období. Vše co se uřízne, ostříhá a poseče tak se válí všude možně a převážně na chodníku do té doby něž přijde vichr z hor, který vše rozfouká, nebo to shnije a v horším případě to tam leží ještě do dnes. Dále bych chtěl upozornit na velmi častý pohyb paní na elektrickém invalidním vozíčku (celoročně) po ulici Kamechy, která využívá silnici i v protisměru namísto přizpůsobených chodníků, které mají snížený nájezd od smyčky Ečerova až na sídliště Kamechy. Ne jednou jsem paní potkal bez jakéhokoliv zvýraznění a bez doprovodu na silnici a v protisměru. Nebylo by od věci kompetentní osobou paní upozornit na možné riziko nejen pro ni samotnou, ale i pro řidiče. Děkuji

    úterý, 23 leden 2018   Michal Vrbka
    Dobrý den,

    dodavatele prací na údržbu veřejné zeleně a místních komunikací jsme vyměnili k datu 01.11.2016, ale naše očekávání nebylo zcela naplněno z důvodů, které jsou uvedeny v odpovědi na dotaz ze dne 18.01.2018. Jedna firma v Bystrci rotační kartáč používá, ale má to svá úskalí. Hodí se zejména na křivé chodníky, které skutečně očistí lépe než radlice. Sněhu však nesmí být příliš mnoho, protože potom se přes horní hranu kartáče vrací zpět a nesmí být ušlapaný od chodců, což se při frekvenci pěších v Bystrci málokdy podaří splnit. Vytipovaná místa, kde je nutné s údržbou začít samozřejmě máme, ale často se měnící osádky vozidel způsobují, že ne vždy je dohodnuté pořadí dodrženo.
    K osobě pohybující se na elektrickém invalidním vozíku můžeme uvést pouze to, že každý účastník provozu na pozemních komunikacích je povinen dodržovat příslušné právní normy. V kompetenci ÚMČ Brno-Bystrc není jednotlivé účastníky provozu vychovávat ani kontrolovat. Na jednotlivá porušení pravidel silničního provozu můžete upozornit policii.

    Ing. Radek Bárta, vedoucí odboru životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  120
  • Dobrý den, prosím o sdělení kdo má na starosti údržbu chodníků na ulici Teyschlova 1-23.Tento chodník nikdo neudržuje, buď je zde klouzačka nebo se brodíme po kotníky v břečce.

    pondělí, 22 leden 2018   Lenka
    Dotaz na uvedené téma byl již v minulosti zodpovězen a dosud nedošlo k žádným změnám – viz rubrika Dotazy a odpovědi ze dne 20.1.2018
    Zobrazení :  34
  • Můžete mi prosím napsat kolik má firma provádějící úklid na ulici Větrná,Valouškova a okolí pracovníků,traktorů s radlicí na úklid silnice a vozů na úklid chodníků. Úklid této firmy je katastrofa. Listí hrabala v prosinci po upozornění a není zcela vše poklizeno. A tento týden se sněhem si též neporadila - na naši ulici dorazili v 16h . na chodníky. Silnici ani neviděli. A led - neřeší se.

    pondělí, 22 leden 2018   Hana Laslová
    Dobrý den,
    firma Dvořák Comte, a.s. provádějící údržbu veřejné zeleně a některých přilehlých pěších komunikací (chodníků) v lokalitě Bystrc I., kam spadá i ulice Větrná a Valouškova, disponuje celkem 4 pracovníky (1 dozorový pracovník, 3pracovníci na úklid a údržbu). Dle nabídky do výběrového řízení má firma k dispozici 2 multikáry současně s radlicí a sypačem, 2 malotraktory s radlicí a sypačem. Nelze však vyloučit, že část této techniky je případně využívána i na jiné zakázky. Údržbu komunikací má na starosti firma Pet Group,a.s.
    Dle nařízení č. 14/2009, kterým se mění a doplňuje vyhláška města Brna č. 16/1998 o schůdnosti místních komunikací je pro úklid místních komunikací stanovena lhůta 20 hodin od počátku závady do jejího zmírnění. K odstranění a zmírnění závady v podobě ledových zmrazků využívají pracovníci posypových materiálů. Kontrola dne 23.01. zjistila, že chodníky v této lokalitě jsou ošetřeny.
    Podzimní výhrab listí byl prováděn v řádném termínu dle uzavřené smlouvy s dodavatelem. Jelikož je zcela nemožné, naplánovat termín podzimního výhrabu listí v každé z ulic tak, aby bylo všechno listí ze stromů již opadané, provádí se na plochách i jarní výhrab, který slouží k odstranění dopadaného listí z podzimu.

    S pozdravem

    Ing. Nicole Provazníková, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  63
  • Dobrý den, na ulici Teyschlova 1-23 vůbec neprobíhá zimní údržba. Buď je to tu namrzlé nebo se brodíme po kotníky v břečce. Prosím o sdělení kdo má tuto část na starosti.

    sobota, 20 leden 2018   Lenka
    Dobrý den,

    pojezdový chodník na Teyschlové 1 – 23 udržuje firma Pet Group, a.s. Dle jejich sdělení nebylo možné v minulém týdnu údržbu provést z důvodu špatně zaparkovaných vozidel, která bránila vjezdu mechanizace. Při dnešní kontrole (23.01.2018) nebyly na chodníku zjištěny žádné závady.

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  81
  • Dobrý den, ráda bych věděla, kdo zodpovídá za zimní údržbu Letenské lávky a chodníku od přechodu přes ulici Kníničskou u Kamenolomu k Letenské lávce. Dnes, tj. 19.1.2018, ani do 16.00 hodin po několika dnech sněžení nebyl sníh za celou dobu od prvního sněžení ani jednou odklizen, je zledovatělý, neposypaný a cesta obtížně schůdná. Troufám si říci, že tento úsek se dlouhodobě v zimě neudržuje, přestože tak není označen. Stejně tak ulice Pod Horkou. Tam chodníky nikdo neuklízel už několik let (s výjimkou několika majitelů tamních nemovitostí).

    pátek, 19 leden 2018   dak
    Dobrý den,
    údržbu Letenské lávky a stranu ulice Pod Horkou zajištuje MČ Bystrc, chodník od přechodu přes ulici Kníničskou u Kamenolomu k Letenské lávce spadá do údržby MČ Komín. Nemohu souhlasit s tím, že by se úsek dlouhodobě neudržoval, ale jeho údržba je značně složitá. Nemůže zde projet mechanizace a proto se chodník v ulici Pod Horkou i Letenská lávka udržují ručně, posypem zdrsňujícími materiály s příměsí soli. Na základě vašeho dotazu, jsem ještě ten den na místo vyslala pracovníky firmy Dvořák Comte, kteří v této lokalitě provádějí údržbu, aby úsek zkontrolovali a v případě potřeby ošetřili větší vrstvou posypového materiálu.
    Při dnešní kontrole, 23.1.2018 v 9:20 hod. byla jak v ulici Pod Horkou, tak na Letenské lávce dostatečná vrstva posypového materiálu a některá místa byla úplně odtátá a čistá.

    S pozdravem

    Ing. Nicole Provazníková, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  60
  • Mohli by se prosím patřiční pracovníci ÚMČ Bystrc informovat na jiných ÚMČ, jak účinně zajistit zimní údržbu chodníků a místních komunikací? Dnes ráno v Bystrci na troufám si říci frekventované trase od Foltýnovy na Ečerovu všichni chodci šli po silnici, protože ta byla alespoň uježděná. Jediný výjezd z této části sídliště na Vejrostovu, poměrně strmý, uježděný do ledovky a blokovaný uvízlými auty. Když jsem dojel do Králova Pole, zde jsou chodníky i silnice i v postranních uličkách prohrnuté, chodníky navíc posypané.

    čtvrtek, 18 leden 2018   Jaroslav Škola
    Dobrý den,

    srovnání Bystrce s ostatními městskými částmi není relevantní, každá městská část má svoje specifika co se týče povětrnostních podmínek i finančních prostředků vynakládaných na údržbu. Úklidové firmy mají v zimním období pohotovost a sledují přímo na místě vývoj počasí a to především v nočních hodinách. Ve čtvrtek 18.1.2017 byla ve tři hodiny ráno teplota + 3°C a vozovky nebyly namrzlé. Kolem sedmé hodiny ranní došlo k poměrně rychlému ochlazení na -2°C a úklidové firmy proto nestihly provést celoplošnou údržbu Bystrce během poměrně krátkého časového okamžiku. Časový interval pro údržbu I. pořádí místních komunikací v Bystrci je 4 hodiny a u chodníků 20 hodin, tyto lhůty byly dodrženy. Kalamitu u smyčky Ečerova většinou způsobí nezodpovědní řidiči, kteří nemají v rozporu s vyhláškou zimní pneumatiky a zablokují výjezd na Ečerovu těm řidičům, kteří by se zimním vybavením jinak bez problémů projeli.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  68
  • Dobrý den, dnes 18.1. u smyčky Ečerova ráno opět kalamita... Situace se zimní údržbou zejména v horní Bystrci už začíná být neúnosná. Jak je možné že v 7h ráno je všude souvislá vrstva sněhu? A pod ní krásně uježděná a pískem neposypaná vrstva sněhu jak sklinka, rádoby odklizeno ze včerejška (teď myslím chodníky). Viděli jste v posledních dvou dnech parkoviště před Rerychovou? Na to po dobu co sněží nikdo ani nešáhl, ani uprostřed mezi auty není propluženo. Jako opravdu není možné aby zaměstnanci začali sníh odklízet až ráno vstanou..To stejné bylo těsně po Novém roce s ledovkou, i když bylo jasné že roztátý sníh ráno přimrzne. Takové ty řeči o sledování teploty jsou k ničemu, k tomu stačí selský rozum, když vidím, že chodníky namrzají už večer, je potřeba už večer vyrazit. A neříkejte mi že nestíhají. Horní Bystrc jde vždy na řadu až jako poslední. Jak je možné že v Bohunicích a Lískovci i Komíně mají relativně čisto. Ráda bych viděla smlouvu s firmou a jaké mají sankce a postihy za neplnění, a hlavně na jak dlouho je smlouva uzavřená, protože tyto problémy jsou neustálé po celý rok. Není možné mít pro tak velkou MČ firmu, která nemá dostatečné kapacity a vybavení. Už je to opravdu do nebe volající. Děkujeme!

    čtvrtek, 18 leden 2018   jana
    Dobrý den,

    kalamitu u smyčky Ečerova většinou způsobí nezodpovědní řidiči, kteří nemají v rozporu s vyhláškou zimní pneumatiky a zablokují výjezd na Ečerovu těm řidičům, kteří by se zimním vybavením jinak bez problémů projeli.
    Na silnicích a chodnících jsou ve smlouvách s dodavateli stanoveny různé doby pro provedení zásahu, které vychází z platné legislativy. Obnova sjízdnosti u komunikací v I. pořadí musí být zajištěna do 4 hodin, ve II. pořadí do 12 hodin. V případě schůdnosti místních komunikací, nesmí být doba od vzniku závady ve schůdnosti do doby zahájení jejího zmírňování delší než 20 hodin. Ve všech případech byly tyto termíny s velkou rezervou dodrženy. Nebyla tedy splněna základní podmínka pro uložení případných sankcí. Zimní údržbu provádí v Bystrci celkem tři firmy a začínají tedy na třech různých místech. Jedna z nich dělá pouze Bystrc II a tak není pravda, že by byl na řadě až jako poslední.
    Parkoviště se neprohrnují z důvodu, že díky zaparkovaným autům není sníh kam odhrnout. Pokud by se prohrnovaly pouze středové pásy, vznikly by podél těchto pásů bariéry, které by se po zmrznutí staly pro auta nepřekonatelnou pastí.
    Dost dobře nelze srovnávat situaci v Bystrci II se situací v Komíně, nebo Bohunicích, když je kvůli různé nadmořské výšce prakticky nesrovnatelná i mezi Bystrcí I a II. Rozdíl pouhých 100 výškových metrů způsobuje zcela odlišné klimatické podmínky a tak často u Radnice pouze prší, ale na Kamechách již sněží.
    Smlouvy jsou uzavřeny na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou 6 měsíců. Kapacity a vybavení dodavatelských firem jsou v tržním prostředí přímo úměrné vysoutěžené ceně. Také by se nám samozřejmě líbilo, kdyby ráno vyjela armáda sypačů a pluhů, za hodinu bylo vše uklizeno a nemuseli jsme ještě několik dnů po úklidu řešit stížnosti na pomalý postup. Za stávajícího zákona o veřejných zakázkách ale prakticky nelze vysoutěžit firmu, která má násobně větší kapacity, protože její režie a tedy i nabídkové ceny jsou logicky mnohem vyšší. Takové firmy se nám do výběrového řízení už ani nehlásí. Pořízení a udržovaní velkého počtu mechanizace i pracovníků v pohotovosti generuje náklady, které je nutné hradit i když po většinu roku tato kapacity nejsou využity. Žádný zadavatel veřejné zakázky nevybere nejdražší firmu, i když by to bylo ku prospěchu věci, protože argumentace spokojeností obyvatel před Úřadem pro hospodářskou soutěž vyšetřujícím porušení zákona prostě neobstojí.

    Ing. Radek Bárta, vedoucí odboru životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  110
  • Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda by nebylo možné zpevnit chodník vedoucí z ul. Vrbovecká do Údolí oddechu, včetně chodníku pod a za viaduktem, třeba vysypat štěrkem. Tento chodník je velmi frekventovaný. Využívají ho jak chodci, rodiče s dětmi, s kočárky i cyklisté. Je to z ul. Vrbovecká, Štouračova, Adamcova jediná přístupová cesta do Údolí oddechu a mnohdy se tam musíme brodit blátem.

    úterý, 09 leden 2018   Chovanová
    Dobrý den,
    pěšiny z ul. Štouračova, Vrbovecká a Adamcova k potoku Vrbovec jsou vycházkovou trasou, která není určena k celoročnímu užívání a slouží především k procházkám za hezkého počasí. Navíc jde o svažitý terén, a tak lze očekávat, že v případě přívalového deště by všechen navezený štěrk skončil dole u potoka. Za popsané situace se nám nejeví vyštěrkování pěšiny jako účelné vynaložení prostředků.

    S pozdravem

    Ing. Yveta Bičanová, odbor životního prostředí a dopravy
    Zobrazení :  96